Heaven wiki
Advertisement

De geschiedenis van Heaven Hotel staat hieronder uitgebreid beschreven.

Het begin van Heaven

Heaven Hotel is al begonnen als V9 hotel. Het hotel moest eerst gebruik maken van Hamachi en hierdoor was het hotel dus niet actief. In de tussentijd bleef Heaven zich wel verbeteren tot hogere versies (V16). Heaven werd langzaam aan drukker bezocht doordat Patrick het voor de eerste keer is gelukt om het hotel te laten draaien zonder Hamachi.

Heaven werd populairder onder veel mensen en dit zorgde voor veel competities in het hotel. De catalogus werd ook onderhouden en de nieuwste Meubi stonden al snel in de catalogus. Ondanks dat de sfeer zo gezellig was op deze Heaven, was er al snel geen plezier meer aan voor Patrick en besloot hij te stoppen.

Dit lukte hem altijd niet, hij kwam altijd snel terug met Heaven...

Ontwikkeling van Heaven

Habbo ontwikkelde zich in de loop der jaren ook hard - zowel in versies als op technisch gebied - en dit zorgde er ook voor dat Patrick zulke dingen zo snel mogelijk wou hebben in Heaven Hotel. De nieuwe Habbo website werd al snel geïntroduceerd als officiële Heaven fansite en al snel maakte Patrick gebruik van de nieuwste emulators die precies dezelfde versie aan konden als Habbo destijds.

Doordat Heaven een nieuwe website had en er allerlei dingen anders waren is Heaven weer teruggevallen op het gebruik van Hamachi. Dit komt omdat Patrick veel nieuwe poorten moest openzetten en hij wist niet hoe hij dit moest doen. Op deze Heaven is Patrick bijgestaan door Secret en Ashif. Ook heeft Marshall bijgedragen aan Heaven, maar niet voor lang.

Deze Heaven was wel succesvol en had meer dan 8000 leden. Laatste updates waren ook te vinden in het hotel en er werden veel grootschalige competities georganiseerd. Hierdoor werd de emulator aangepast door onze, toenmalige, Technische Manager genaamd Lamos.

Door ruzies binnen het Staffteam en het gebrek aan zin om het hotel nog langer open te houden is ook ditmaal weer besloten Heaven te sluiten. Maar iedereen die Patrick een beetje kent weet dat hij geen afstand kan doen van Heaven als er nieuwe dingen geïntroduceerd worden. Het was dus een kwestie van tijd wanneer Patrick weer bekend ging maken dat hij met Heaven ging beginnen.

Nieuwe Heaven

Logo

Lange tijd is er niets vernomen van Heaven Hotel. Patrick heeft in die tijd veel aandacht besteed aan school en had dus geen tijd om een hotel te onderhouden. De andere emulators die Heaven had waren te instabiel en vielen telkens uit. Ook hadden Sander en Lamos ervoor gezorgd dat de website die de website doorverbond naar Heaven werd doorgestuurd naar hun website. Dit heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Patrick zich niet uit het veld liet slaan en besloot Heaven sterker dan ooit terug te laten keren.

Patrick zijn oog kwam op een hele nieuwe emulator. Deze emulator was enorm stabiel (er zijn andere hotels met deze emulator die elke dag meer dan 600 gebruikers online hadden). Ook werkte de nieuwe Wired meubi ook op deze emulator, wat niet kon op de oude emulators die Heaven gebruikt had. De emulator kon heel veel gebruikers tegelijk aan en was erg snel. Het enige probleem was dat je er voor moest betalen, en aangezien Patrick dit kon doen vanwege de inkomsten die hij met de VIP-lidmaatschappen op de oude Heaven heeft verkregen draait Heaven vanaf nu op deze emulator.

Periode 1 (augustus 2010 - december 2010)

Deze Heaven maakte nog gebruik van de gratis emulator, die volledig instabiel was en regelmatig vastsloeg. Hierdoor moest het hotel opnieuw opgestart worden. Ongeacht dit irritante probleem is dit wel de meest succesvolste Heaven tot nu toe. Het hotel telde in deze periode namelijk 8000 leden.

Deze leden hadden heel veel kamers aangemaakt en het totaal aantal Credits en Pixels was inmens veel. Veel nieuwe mensen hebben Heaven ontdekt via de retro toplijsten waar Heaven op een hele hoge plaats staat. Veel van deze mensen zijn nu nog steeds terug te vinden op Heaven (bijvoorbeeld: Renzo , Emma, Secret , Famke , Red , Niels).

Omdat deze emulator open-source was, konden wij het aanpassen. Alleen omdat Patrick niet wist hoe het moest nam hij een technisch manager in dienst, namelijk Lamos. Hij had veel verstand van het taal waarmee de emulator geschreven was en kon dus makkelijk dingen aanpassen in de emulator. Ook heeft hij destijds veel fouten opgelost en geprobeerd heeft om de stabiliteit van de emulator te verbeteren.

In deze periode zijn er veel grootschalige competities georganiseerd. Denk hierbij aan de King & Queen competitie, de Voldemort competitie en de Halloween 2010 competitie (Vampieren VS Werewolven). Deze competities zijn succesvol verlopen en veel leden deden hier gezellig aan mee.

In het Staffteam is er in deze periode veel veranderd. Zo heeft Patrick na een aantal flinke ruzies met Ashif besloten hem te ontslaan als assistent hotel manager. Sinds zijn ontslag heeft hij Marshall aangenomen als zijn assistent maar hij is ook al snel ontslagen. Sander was in die periode Community Manager en ook hij is ontslagen. Dit kon hij niet verkroppen dus hij besloot de sfeer maar te verpesten. Ook zijn er in deze periode verschillende moderators geweest, zoals: Renzo , Emma, Famke , Secret , Red . Ook nam Patrick in die tijd de huidige assistent hotel manager aan, namelijk Kawu (voorheen Sikki).

In december nam Lamos ontslag als technisch manager. Dit vonden wij zeer jammer. Maar nog geen week later kwamen ze op een account van Patrick die ervoor zorgde dat zijn IP-adres werd doorgelinkt naar heavenhotel.zapto.org (de website in die periode). Deze doorverbinding naar het hotel hadden ze veranderd naar hun website waar een grote afbeelding met de tekst 'HACKED' op te vinden was. Geen paniek: het hotel hadden ze niet gehackt en alle gegevens waren nog steeds in mijn bezit!

Vanwege bovenstaande gebeurtenis heeft Patrick besloten Heaven tijdelijk te stoppen.

Periode 2 (februari 2011 - april 2011)

Tekst

Periode 3 (april 2011 - heden)

Tekst

Advertisement